1.9. pidettävän Löytökoiralauantai-tapahtuman tiedote yhdistyksille

4.6.2012

Yhdistysten ilmoittautuminen löytökoiralauantaihin 1.9. on alkanut!

Aika: 1.9.2012 klo 12:00 - 16:00

Paikka: Kotkankatu 2, Helsinki. Alppilan Elämän keskus (Alppilan kirkko)

Tapahtuman ohjelma tulee myöhemmin.

Tiedote ja ohjeita osallistuville järjestöille LÖYTÖKOIRALAUANTAI HELSINGISSÄ JA OULUSSA 1.9.2012

Hyväntekeväisyystapahtuman kontaktihenkilö:

Helsinki: Nina Patanen, loytokoiralauantai@gmail.com, gsm. 044 322 1167 (040 844 0100)

Oulu: Sira Moksi, s.moksi@gmail.com (Oulun tiedot tulevat myöhemmin, tapahtumapaikkana Lammassaari)

Tiedote ja ohjeita osallistuville järjestöille 2012

Ilmoittautuminen: https://loytokoiralauantai.yhdistysavain.fi/tapahtumat/

Tapahtumalla on oma facebook-sivusto (samanniminen kuin tapahtuma) ja juliste tulee jakeluun facebookin kautta (tai kysyä s-postitse Ninalta). Julistetta saa levittää. Juliste valmistuu kesällä.

Kaikki koirien omistajat ja koirat kokoon, väriin, rotuun, taustaan tai hännän pituuteen katsomatta ovat tervetulleita!

Löytökoiralauantai – rescue-koiratapatuma Alppilassa 1.9.2012 tapahtuman aika ja paikka: Tapahtuma alkaa klo 12 ja loppuu 16.00 kulkueen päättymiseen Linnanmäen puistossa. Kulkue starttaa kirkolta klo 15.30.

Järjestöt voivat tuoda myyntipöytiään ja tuotteitaan klo 10 alkaen (omat pöydät tulee olla ulkotiloissa, mutta paikalta löytyy myös pöytiä sisätiloissa käytettäviksi) . Myynti loppuu klo 15 ja kirkon ala-aula suljetaan ja paikalla on vahtimestari > myyjät voivat osallistua kulkueeseen ja tulla sen jälkeen korjaamaan pois yhdistyksen pöydät.

Paikalla on yleinen info-pöytä johon voi tarvittaessa jättää materiaalia.

Tilat ja kilpailut (kilpailuihin ja ohjelmaan saattaa tulla vielä muutoksia)

Tapahtuman käytössä on Alppilan kirkon sisäpiha, ulko-oven ympäristössä oleva piha-alue, kirkon ala-aula ja keittiö sekä loppukulkueessa Linnanmäen puisto. Pihatilat aidataan niin, etteivät Linnanmäelle menijät parkkeeraa pihaan ja että pihalla olijat koirineen ymmärtävät että vieressä kulkee autotie.

Sisäpihalla järjestetään pienten koirien kilpailuja ja Linnanmäen puistossa isoille koirille. Koirien ”pienuuden” tai ”isouden” päättävät kilpailujen vetäjät. Kilpailuihin mennään jonotusmenetelmällä.

Koiria voi tuoda sisätiloihin. Omistaja on aina vastuussa koirista.

Myynti

Tapahtumaan saavat osallistua vain Suomeen rekisteröidyt viralliset yhdistykset. Kaikki tuotto tapahtuman myynnistä menee suoraan eläinten hyväksi joko osallistuvien yhdistysten kautta. Järjestöt voivat mainostaa ja myydä yhdistyksen tuotteita sekä hankkia varoja joihin yhdistyksellä on lupa (arpajaiset, rahalippaat).

Tapahtumassa ei ole ns. kaupallista myyntiä. Jos jokin yritys lahjoittaa myytävää tavaraa jollekin yhdistykselle on tämän myyminen mahdollista jos tuotto kokonaisuudessaan menee eläinten hyväksi. Kirpputorin myynti menee kokonaisuudessaan eläinten hyväksi.

Järjestöjen myynti tapahtuu kirkon ala-aulassa sisällä ja ulko-oven luona olevalla piha-alueella (jos ei sada).  Tämä osa pihaa aidataan. JÄRJESTÖJEN TULEE ILMOITTAA TUOVATKO HE OMAT PÖYDÄT VAI TARVITSEVATKO SISÄTILOJEN PÖYTÄTILAA!

Huom! vuonna 2012 ei enää jaeta rahaa osallistuvien yhdistysten kesken. Kaikki rahankeruu tapahtuu nyt osallistuvien yhdistysten lupien ja säädösten mukaan periaatteella, että yhdiostykset voivat halutessaan tuottaa tapahtumaan sisältöä (kilpailut jne.).

Ohjelma (täydentyy kesän aikana)

Tilaisuudessa on puhujia, kilpailuita ja tietoiskuja. Ohjelmisto pyörii sekä sisällä että ulkona.

Eläinpiirtäjä Hanna Mäkinen piirtää tapahtumassa kuvia koirista.

Paikalla on myös eläinlääkäri vastaamassa osallistujien kysymyksiin.

Tarkempi ohjelma tulee kesän aikana.

Muuta

HUOM! Lahjoituksia otetaan vastaan. Jos haluat lahjoittaa kirpputorille tavaraa, ota yhteys Merja Vilska, merja.vilska@gmail.com, gsm. 040 764 8025.

Koirista

Älä tuo koiraa: jos sillä on juoksut, se on vastikään saapunut Suomeen, jos koira ei osaa olla muiden koirien kanssa tai se on sairas. Koiralla tulisi olla voimassa olevat rokotukset ja kilpailuun osallistuvilta koirilta voidaan tarvittaessa pyytää rokotustodistukset näytettäviksi.

Ota mukaan omia kakkapusseja.

Paikalla on runsaasti vesikuppeja koiria varten.

Tervetuloa!